Żywy, energiczny, naturalny czy innowacyjny, zapowiadający początek nowego albo nacechowany społecznie? O kolorze „Greenery”, wybranym przez Instytut Pantone jako kolor 2017 roku, opowiadają Brand Managerowie firmy PPG Deco Polska.
Od 1999 r. Instytut Pantone rok rocznie wybiera kolor, który dominuje kolejne dwanaście miesięcy. Jedna z większych amerykańskich korporacji, założona w 1962 roku, zajmująca się doradztwem kolorystycznym w branży poligraficznej, swoimi decyzjami inspiruje świat mody, designu oraz wyposażenia i aranżacji wnętrz. Nowym królem odcieni w 2017 roku jest kolor „Greenery”. O wyborze Instytutu Pantone opowiadają pracownicy firmy PPG Deco Polska, producenta farb i lakierów, takich marek jak: Dekoral czy Bondex oraz Akademii Technicznej PPG Deco Polska.
- Kolor „Greenery” przypomina letnie wycieczki za miasto, liście ogromnych lip i klonów w Parku Południowym czy też świeżo zerwanych zielonych jabłek. Napawa optymizmem w jesienne, przykryte mgłą dni. W palecie kolorów „Greenery” widzę jako połączenie „Tweedowej zieleni” oraz „Limonkowej tafty” z kolekcji Dekoral Clean & Color. Co ciekawe, zielenie tuż obok modnych szarości i bieli, znajdują się w Top 10 kolorów marki Dekoral w 2016 roku – tłumaczy Anna Korecka-Karpiusz, Junior Brand Manager marki Dekoral. – Czyżby wybory naszych klientów intuicyjnie, już w tym roku, prognozowały nadejście „Greenery”?
- Wybór „Greenery” Instytutu Pantone w pierwszej chwili sprawia wrażenie ostrego, intensywnego koloru, który zupełnie nie współgra z obecnymi trendami. Jednak zestawiając go np. z bielą, jego odbiór jest zupełnie inny. To inspirujący, ale nienachalny kolor, który nadaje nowy charakter wnętrzu. Z łatwością możemy zmienić białe lub szare wnętrze, dodając akcenty czy wymalowania fragmentów ścian w odcieniu „Greenery” 15-0343. Dla zainteresowanych - farby w omawianym kolorze można uzyskać korzystając z mieszalnika farb np. w sieci Centrum Dekoral Professional – tłumaczy Joanna Kołtyś, Junior Trade Marketing Manager.
- „Greenery” wprowadza zupełnie nowy trend w stosunku do pastelowych „Serenity” i „Rose Quartz”, które rządziły w tym roku. To powiew czegoś nowego: jest odświeżający i nawiązuje do zmian i innowacji – mówi Aneta Jarosz-Pałach Brand Managers Leader marki Bondex. Jak dodaje, zieleń to synonim budzącego się życia. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom tego koloru. Polecane przez nas zestawienia kolorystyczne to zielenie z dodatkiem wszelakich naturalnych kolorów i struktur - biele, szarości, czerń, przygaszone żółcie. Połączenie koloru „Greenery” z drewnem lub surowym betonem stworzy iście energetyczne połączenie. W palecie marki Bondex, farby Smart Paint, umiejscowiony jest pomiędzy „Zielono mi” a „Wiosennym przebudzeniem”, czyli jednymi z częściej wybieranych, intensywnych kolorów wśród klientów marki.
- Oprócz kwestii estetycznych, które z pewnością staną się inspiracją we wnętrzarstwie i designie w 2017 roku, bardzo interesujące są również pobudki i symbolika społeczna. W wyniku obecnych podziałów „Greenery” ma być nowym, świeżym spojrzeniem na całość społeczeństwa – dodaje Urszula Karatajew, Specjalista ds. Operacyjnych i Marketingu Akademii Technicznej PPG Deco Polska. – „Greenery” przywodzi również na myśl powrót do natury. We współczesnym świecie w dużych aglomeracjach, często żyjąc w biegu zapomina się o naturze. Jednocześnie coraz częściej ludzie zaczynają za nią tęsknić. Witalność, budzenie do życia i intensywna zieleń „Greenery” umiejscowiona w przestrzeni miejskiej, będzie znakomitym akcentem przypominającym o tym, co jest w życiu ważne.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/greenery-oczami-brand-managerow-ppg-deco-polska